جلد 2، شماره 2 - ( 3-1380 )                   شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available650. J Except Educ 2001; 2 (2)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2143-fa.html
فرزدی ناهید. نقش آموزش والدین در یادگیری زبان کودکان ناشنوا (3تا7-1-2- 1380). تعلیم و تربیت استثنایی. 1380; 2 (2)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2143-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2257 مشاهده)
عدم یادگیری زبان عواقب و پیامدهای متعدد و عمیقی را برای کودک دربر دارد و فقدان توانایی در استفاده از حس‌ شنوایی می‌تواند اثراتی پایدار در سازمان شناختی کودک‌ از خود به جای نهد و همین امر باعث تفاوت‌یافتگی عمیق‌ کودکان مبتلا به آسیب‌های شنیداری و کودکان عادی‌ گردد و بطور قطع همهء این مسائل و مشکلات پیامدهای‌ روانی،عاطفی،اجتماعی،شخصیتی و... هدف اصلی از تدوین محتوای این‌ کتاب،ضمن توجه به پرورش حواس مختلف کودک، توانایی درک و فهم زبان توسط او از طریق گفتارخوانی‌ است و این شناخت قبل از شروع به گفتار برای کودک‌ ناشنوا لازم و ضروری است و درست همانند کودک عادی‌ که قبل از به کار بردن زبان در بدو امر،معانی کلمات و عبارات را خوب می‌فهمد و بسیاری از چیزهایی را که‌ می‌شوند در عمل به کار می‌گیرد؛قبل از آنکه بتواند آنها را در بیان خود به کار گیرد. در طی مراحل مختلف رشد بتدریج قابلیت‌های کودک‌ افزایش پیدا می‌کند و او قادر خواهد شد آن‌چه را که‌ می‌شنود علاوه بر عمل در بیان خود نیز به کار گیرد و در این مرحله کودکان ناشنوای 4 تا 6 ساله آماده‌اند تا به‌طور مستقل و بدون همراهی مادر در پایه‌های آمادگی مراکز ناشنوایان حضور یابند و بتدریج علاوه بر کسب‌ مهارت‌های لازم،بر گفتار و زبان نیز تسلط یابند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (15 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/12/2 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.