جلد 7، شماره 35 و 36 - ( 9-1383 )                   شماره 35 و 36 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available485. J Except Educ 2004; 7 (35 and 36)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1978-fa.html
گنجی کامران. برنامه همیاری مدرسه، خانواده و جامعه برای کودکان با اختلال های هیجانی (11تا 18-2-35 تا 36- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 7 (35 و 36)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1978-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2132 مشاهده)
در این مقدمه دلایل منطقی تدوین،اجرا و ارزشیابی یک برنامه‌ مبتنی بر مدرسه‌6برای دانش‌آموزان با اختلال‌های هیجانی  که‌ در یک محیط آموزش ویژه حضور دارند توصیف شده است. بخش‌های اصلی این برنامه عبارتند از:یک برنامه آموزشی‌ برای متخصصان مدرسه و مؤسسه‌های اجتماعی،تدوین و اجرای یک طرح مبتنی بر توانمندی‌ که دانش‌آموزان و خانواده‌ها را به‌عنوان شریک در برمی‌گیرد و روشی برای ارزشیابی صحت‌ و دقت اجرای برنامه،نتایج نشانگر کاهش در ارجاع‌های‌ انضباطی،نگهداری بهتر دانش‌آموزان با اختلال‌های هیجانی در مدرسه‌های آنان و تمایل به بهبود کارکردهای هیجانی بوده است. افزون بر این بین صحت و دقت برنامه با پیشرفت خواندن رابطه‌ مثبت وجود داشته است.باتوجه به کاربردهای آنها برای خط مشی،آموزش و تلاش‌های پژوهشی آتی مورد بحث قرار گرفتند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/24 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.