جلد 4، شماره 176 - ( 8-1402 )                   شماره 176 صفحات 94-83 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seyfi QalaJaq P, Pour seyyed Aghaei Z S. The lived experience of educators of mentally retarded elementary school students of e -learning in the era of Covid-19: a qualitative study. J Except Educ 2023; 4 (176) : 6
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2602-fa.html
سیفی قلعه جق پروانه، پورسید آقایی زهرا سادات. تجربه زیسته مربیان دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی مقطع ابتدایی از آموزش الکترونیکی در دوران بیماری کووید 19 : یک مطالعه کیفی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1402; 4 (176) :83-94

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2602-fa.html


1- دانشگاه آزادواحد الکترونیکی
2- دانشگاه ازاد واحد تهران شمال ، zspsaghaei@Gmail.com
چکیده:   (421 مشاهده)
چکیده
هدف: درپی تغییرات آموزش پس از همه گیری بیماری کووید ۱۹ ، مربیان دانش آموزان کم توان ذهنی تجارب متفاوتی را
دریافت کردند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تجربه زیسته مربیان دانش آموزان کم توان ذهنی از آموزش الکترونیکی در دوران
بیماری کووید 19 بود.
روش ها: این مطالعه از نوع کیفی و با استفاده از روش پدیدار شناسی بود. داده ها از طریق مصاحبه های بدون ساختار
جمع آوری و با روش اسمیت تجزیه وتحلیل شدند. جامعه این پژوهش کلیه مربیان مدارس استثنایی شهرستان کرج بود.
نمونه گیری به صورت هدفمند و با تعداد 20 نفر انجام شد.
یافته ها: تحلیل عمیق دیدگاه های مربیان، موجب شناسایی و دسته بندی 11 مضمون اصلی، 27 مضمون فرعی و 55 کد
اولیه شد که برخی از آنها به عنوان نقاط قوت )درجریان قرار گرفتن والدین از روند آموزشی، دسترسی دائم به دانش آموزان،
ارتباط راحت دانش آموزان با یکدیگر و ارتقاء مربیان( و برخی دیگر به عنوان نقاط ضعف ) کاهش تمرکز دانش آموز و مربی،
ناتوانی دانش آموز در استفاده از ابزارهای آموزش، فقدان ملزومات آموزشی ویژه دانش آموزان کم توان ذهنی، انرژی بر بودن
آموزش مجازی، دشوار بودن سنجش یادگیری، مشکلات ارتباطی با والدین و مشکلات شخصی و خانوادگی برای مربی(
معرفی شدند.
نتیجه گیری: با تلفیق نقاط قوت آموزش حضوری و برخط می توان در ارتقاء کیفیت یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی
گام مؤثری برداشت. ضمن اینکه در مواقع ضروری لازم است سامانه الکترونیکی ویژه این دسته از دانش آموزان طراحی شود.
 
شماره‌ی مقاله: 6
متن کامل [PDF 282 kb]   (131 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1402/1/27 | ویرایش نهایی: 1402/8/28 | پذیرش: 1402/6/12 | انتشار: 1402/8/28 | انتشار الکترونیک: 1402/8/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.