جلد 4، شماره 22 و 23 - ( 8-1382 )                   شماره 22 و 23 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available552. J Except Educ 2003; 4 (22 and 23)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2045-fa.html
قاسمی مریم. ضرورت تحول نگرش جامعه، مردم و مسوولان نسبت به دانش آموزان استثنایی و تأثیر آن بر تحقیق حقوق آنان (3تا 10-1-22تا 23- 1382). تعلیم و تربیت استثنایی. 1382; 4 (22 و 23)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2045-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2256 مشاهده)
امروزه تقریبا در تمام کشورهای جهان,به ویژه در کشورهایی که به توسعه اجتماعی و اقتصادی مطلوب‌تری دست‌ یافته‌اند,بخش مهمی از منابع مادی و معنوی,صرف توجه به مسایل کودکان و حمایت روانی و جسمانی از آنان می‌شود در این راستا توجه به حقوق کودک برای تعالی مادی و معنوی نسل آینده روزبه‌روز افزایش یافته است. از سوی دیگر انتخاب برنامه‌های مناسب برای ارایه خدمات‌ اجتماعی-حقوقی در آموزش به کودکان استثنایی,به نوع نگرش‌ موجود در جامعه نسبت به این افراد و مشکلات آنها وابسته می‌باشد (سامانی و البرزی,1380). در مقاله حاضر,ضمن بررسی نحوه نگرش جامعه نسبت به افراد استثنایی و تلاش‌های صورت گرفته برای حمایت از دانش‌آموزان‌ استثنایی و حقوق به رسمیت شناخته شده آنان,به بازتاب نگرش‌ جامعه نسبت به کودکان استثنایی در دستیابی این کودکان به حقوق‌ انسانی خویش پرداخته می‌شود و در آخر نیز راهکارهایی برای تغییر نگرش جامعه,مردم و مسوولان نسبت به دانش‌آموزان استثنایی ارایه‌ می‌شود. با توجه به اینکه درصد زیادی از کودکان معلول در کشور ما از آموزش محروم می‌باشند,بازنگری جدی در سیاست‌ها و امروزه اکثر جوامع غربی به این باور رسیده‌اند که معلول,انسانی برابر با همه انسانهاست که باید از برابری‌ فرصت‌ها بهره‌جوید معلولان در سراسر جهان مثل همه افراد جامعه‌ جایگاه خود را دارند رویکردهای موجود امری ضروری به نظر می‌رسد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1398/11/30 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.