جلد 7، شماره 35 و 36 - ( 9-1383 )                   شماره 35 و 36 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available493. J Except Educ 2004; 7 (35 and 36)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1986-fa.html
بهار رضا. راه دشوار یک مادر (62تا 66-10-35 تا 36- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 7 (35 و 36)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1986-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2220 مشاهده)
همچون بلر،دختر چهارده ساله‌ام،وقتی یک کودک معلول داشته باشی، اولویت‌هایت تغییر می‌کند و وادار می‌شوی نسبت به چیزهایی بسیار توجه‌ کنی که عادت کرده‌ای آنها را ندیده‌ بگیری،برای مثال از خودت بپرسی‌ بچه‌ات دوستی دارد؟توی زنگ‌تفریح‌ بازی می‌کند و می‌دود؟و چیزهایی که‌ همیشه برایتمهم بوده‌اند را ندیده‌ بگیری،مثل نمره و امتحان اختلال یادگیری است. این یک بدبیاری است چرا که الان همه‌جا مدارس مملو از دانش‌آموزان سرزنده و باهوشی هستند که دچار اختلال‌های‌ خاص یادگیری‌اند و همه احتمالا مثل‌"راس‌"گرفتار همان احساس‌ شکست و ناامیدی‌اند. ولی من و چند نفر کارشناس یادگیری که در جلسه شرکت‌ دارند،معتقدیم همه به این علت است که از"راس‌"خواسته‌اند تا بیشتر بخواند و بنویسد. "راس‌"را به‌ عنوان یک دانش‌آموز دارای نیازهای خاص آموزشی طبقه‌بندی‌ کردند،با این حال سر یک کلاس آموزشی عمومی 28 نفره نشسته‌ و خدمات اضافی برایش مهیاست،مثل خدمات مربوط به گفتار درمانی،شنوایی‌سنجی،کار درمانی و فیزیوتراپی برای کسب‌ مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت،و نیز فن‌آوری کمک‌رسان‌ به صورت یک رایانه‌ی کیفی و یک دستگاه آمپلی فایر کمک شنوایی و برگزاری کلاس‌های جبرانی. اما من فکر می‌کنم این یعنی تنبیه‌ کردن او به علت معلول بودن و از اولیای مدرسه می‌خواهم که به‌ جای آن به او وقت بیشتری بدهند تا تکلیف‌هایش را انجام بدهد. همین‌که‌ زنده و سرحال بود برایم کفایت می‌کرد و هیچ چیز دیگری مهم نبود این نه برای من خوب است و نه به خصوص برای‌"راس‌".
متن کامل [DOCX 12 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.