جلد 4، شماره 45 - ( 6-1384 )                   شماره 45 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available435. J Except Educ 2005; 4 (45)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1927-fa.html
قربانی روچی منصوره. آموزش والدین برای خانواده های دارای دختر با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (تحلیل سه مورد) (22تا 28-5-45- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 4 (45)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1927-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2191 مشاهده)
اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با تعدادی از مشکلات ثانویه و اساسی همراه می‌باشد. نشانه‌های اساسی مواردی مانند بی‌توجهی، بیش‌فعالی و تکانشگری هستند که اغلب با داروهای محرک مانند ریتالین درمان می‌شوند. نشانه‌های ثانویه مشکلاتی را در سلوک، ارتباطات و مهارت‌های مقابله‌ای منعکس می‌نماید و اغلب با آموزش والدین و موارد دیگر روان درمانی، درمان می‌شود. در این تحقیق، تأثیر آموزش والدین در کاهش نشانه‌های ثانویه مخصوصا در مورد تأثیرهای آن در خانه فراگیر و کامل نبوده است. علاوه بر این، تعداد کمی از دختران به عنوان شرکت‌کننده در تحقیق به کار گرفته شده‌اند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.