جلد 4، شماره 58 - ( 7-1385 )                   شماره 58 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available367. J Except Educ 2006; 4 (58)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1858-fa.html
خاطری منا. عزت نفس در کودکان و نوجوانان (64تا 72-10-58- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 4 (58)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1858-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2374 مشاهده)
برای روشن شدن مطلب به این مثال توجه کنید:اگر فردی‌ در روبه‌رو شدن با چالش‌های زندگی احساس بی‌کفایتی داشته‌ باشد و به خود اطمینان نداشته باشد،تشخیص مشاور کمبود اعتماد به نفس در این فرد خواهد بود. در پژوهش‌های انجام شده بر روی نوجوانان،پژوهشگران‌ اظهار داشته‌اند که بین یک دوم تا یک سوم از نوجوانان به‌ویژه در بهترین شروع برای افزایش عزت نفس‌ این است که به ویژگی‌هایی در خودمان فکر کنیم که از وجود آنها احساس سربلندی و خوشحالی می‌کنیم اوایل دوره نوجوانی با مشکل عزت نفس روبه‌رو هستند(هارتر، 1990،هیرش و دوبویس‌،1991).  وقتی والدین محیطی پذیرا و پرورش‌دهنده برای کودک خود مهیا کنند،کودک نیز می‌تواند داشتن احساس خوب نسبت به‌ خودش را پایه‌ریزی کند. در دوران میانه کودکی(پیش از نوجوانی)،احساس آگاهی‌ اجتماعی در فرد افزایش پیدا می‌کند و احتمال دارد افراد مهم در زندگی فرد نیز بیشتر شوند(برای مثال:معلم،همتایان و افرادی که‌ برای کودک تحسین‌برانگیز هستند و از آنها الگوبرداری می‌کند) و کودک در این مرحله ادراک‌های خود را درونی می‌کند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.