، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2376 مشاهده)
هدف مطالعه حاضر ارزیابی راهبردهای حافظه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی دارای ناتوانی یادگیری و کودکان دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی بدون ناتوانی یادگیری با توجه به نوع فرآیند حافظه (فوری، کوتاه مدت یا درازمدت)، ترتیب یادآوری (مرتب در مقابل نامرتب) و روش ارایه (دیداری در مقابل شنیداری) بود. حافظه نامرتب نامرتب نامرتب مرتب مرتب مرتب درازمدت کوتاهمدت فوری درازمدت کوتاهمدت فوری ، عملکرد آزمودنیهای دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با و بدون ناتوانی یادگیری را در نوع فرآیند حافظه (فوری، کوتاهمدت و درازمدت)، یادآوری مرتب در مقابل نامرتب (م در مقابل ن) و روش ارایه دیداری در مقابل شنیداری را نشان می دهد. در حالیکه هر دو گروه آزمودنیها در رابطه با یادآوری مرتب شنیداری تحت شرایط کوتاهمدت و درازمدت مشکلهایی نشان میدادند، آزمودنیهای دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با ناتوانی یادگیری در معرض از دست دادن اطلاعات بیشتری در شرایط شنیداری بودند. کودکان دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با ناتوانی یادگیری اطلاعات را تحت شرایط مرتب دیداری برای فرآیندهای کوتاهمدت و دراز مدت از دست دادند. بحث مطالعه حاضر نشان داد که در ویژگیهای پردازش اطلاعات کودکانی که دارای اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی با و بدون ناتوانی یادگیری تشخیص داده شدند تفاوتهای معنیداری وجود دارد، کودکان با ناتوانی یادگیری، بهطور معنیدار مشکلات بیشتری نشان میدهند.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
اختلالات رفتاري دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول