جلد 2، شماره 66 - ( 3-1386 )                   شماره 66 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available318. J Except Educ 2007; 2 (66)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1809-fa.html
غفاری ابوالفضل. شیوه های یادگیری کودکان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی با و بدون ناتوانی یادگیری (76تا 85-5-66- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 2 (66)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1809-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2376 مشاهده)
هدف مطالعه حاضر ارزیابی راهبردهای حافظه کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی دارای ناتوانی یادگیری و کودکان دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی بدون ناتوانی یادگیری با توجه به نوع فرآیند حافظه (فوری، کوتاه مدت یا درازمدت)، ترتیب یادآوری (مرتب در مقابل نامرتب) و روش ارایه (دیداری در مقابل شنیداری) بود. حافظه نامرتب نامرتب نامرتب مرتب مرتب مرتب درازمدت کوتاه‌مدت فوری درازمدت کوتاه‌مدت فوری ، عملکرد آزمودنی‌‌های دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با و بدون ناتوانی یادگیری را در نوع فرآیند حافظه (فوری، کوتاه‌مدت و درازمدت)، یادآوری مرتب در مقابل نامرتب (م در مقابل ن) و روش ارایه دیداری در مقابل شنیداری را نشان می دهد. در حالی‌که هر دو گروه آزمودنی‌ها در رابطه با یادآوری مرتب شنیداری تحت شرایط کوتاه‌مدت و درازمدت مشکل‌هایی نشان می‌دادند، آزمودنی‌های دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با ناتوانی یادگیری در معرض از دست دادن اطلاعات بیشتری در شرایط شنیداری بودند. کودکان دارای نارسایی توجه/ بیش فعالی با ناتوانی یادگیری اطلاعات را تحت شرایط مرتب دیداری برای فرآیندهای کوتاه‌مدت و دراز مدت از دست دادند. بحث مطالعه حاضر نشان داد که در ویژگی‌های پردازش اطلاعات کودکانی که دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی با و بدون ناتوانی یادگیری تشخیص داده شدند تفاوت‌های معنی‌داری وجود دارد، کودکان با ناتوانی یادگیری، به‌طور معنی‌دار مشکلات بیشتری نشان می‌دهند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (10 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.