جلد 2، شماره 139 - ( خرداد و تیر 1395 )                   شماره 139 صفحات 46-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vakilizadeh N, Abedi A. Training Joint Attention to the Children with Autism Spectrum Disorder. J Except Educ 2016; 2 (139) :38-46
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-763-fa.html
وکیلی زاده ناهید، عابدی احمد. آموزش توجه اشتراکی به کودکان با اختلال طیف اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 2 (139) :38-46

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-763-fa.html


1- دانشگاه اصفهان ، nahid.v1991@gmail.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (6900 مشاهده)

زمینه: توجه اشتراکی در سال‌های اخیر موردتوجه پژوهشگران و متخصصان اختلال طیف اتیسم قرارگرفته است و اشاره به مهارتی رشدی دارد که موجب اشتراک توجه یا پردازش پیام‌های دیگران می‌شود. نقص در رشد توجه اشتراکی، ویژه کودکان دارای اختلال طیف اتیسم است و یکی از نخستین نشانه‌های تشخیص اختلال طیف اتیسم در کودکان به شمار می‌رود. این آسیب پیش از یک‌‌سالگی یعنی حتی پیش از زمانی که بتوان تشخیص رسمی گذاشت، قابل‌مشاهده است. پژوهشگران همچنین معتقدند که 2نوع توجه اشتراکی وجود دارد؛ نوع نخست با عنوان پاسخ به توجه اشتراکی و نوع دوم با عنوان شروع توجه اشتراکی شناخته می‌شود.

نتیجه‌گیری: در این مقاله، بعد از معرفی ویژگی‌های کودکان دارای اختلال طیف اتیسم، به بررسی توجه اشتراکی و آموزش آن پرداخته می شود، سپس شواهد پژوهشی در این زمینه ارایه شده است.

متن کامل [PDF 272 kb]   (3956 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1394/9/7 | ویرایش نهایی: 1395/9/11 | پذیرش: 1395/1/31 | انتشار: 1395/7/17 | انتشار الکترونیک: 1395/7/17

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.